Pacjent ma obowiązek przestrzegania zasad obowiązujących w podmiocie leczniczym.
Pacjent ma obowiązek stosować się do wskazówek i zaleceń lekarzy.
Pacjent ma obowiązek:
zgłaszać się terminowo na wyznaczone wizyty,
przestrzegać zasad higieny,
odnosić się życzliwie i kulturalnie do innych pacjentów i personelu,
zachować ciszę w zakładzie leczniczym,
przestrzegać zakazu manipulowania przy aparaturze i urządzeniach medycznych,
szanować mienie zakładu (w przypadku jego zniszczenia pacjent jest obowiązany pokryć straty poniesione przez zakład leczniczy),
przestrzegać zakazu palenia na terenie zakładu,
przestrzegać zakazu przyprowadzania zwierząt domowych.
Pacjent ma obowiązek poinformować lekarza prowadzącego o stale przyjmowanych lekach.
Pacjent lub jego opiekun prawny winien udzielać w trakcie wywiadu lekarskiego pełnej i prawdziwej informacji o swoim stanie zdrowia. Podmiot nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikłe z zatajenia bądź udzielania nieprawdziwej informacji, co do istoty spraw dotyczących zdrowia pacjenta.
Korzystanie przez pacjentów z telefonów komórkowych powinno odbywać się w sposób nieuciążliwy dla innych pacjentów oraz personelu.
W przypadku niezastosowania się do ww. zapisów lub zachowania sprzecznego z przepisami prawa i niedostosowania się do poleceń personelu medycznego lekarz może odmówić udzielania świadczeń medycznych, a w przypadku rażących naruszeń ma prawo zawiadomić Policję.